وبلاگ

طراحی نقوش سنتی

از عناصر مهم طراحی و نقاشی سنتی “رنگ” است. در نقاشی سنتی از دو اصطلاح رنگ جسمی و رنگ روحی استفاده می شود. اگر رنگ با غلظتی به کار رود که رنگ های دیگر و یا رنگ زمینه را به طور کامل بپوشاند به آن “رنگ جسمی” می گویند. ولی اگر غلظت رنگ کم باشد به طوری که پس زمینه رنگ آمیزی، آثار رنگ زمینه یا رنگ های قبلی همچنان نمایان باشد، به آن رنگ روحی می گویند. شما با استفاده از انواع رنگ ها می توانید رنگهای جسمی و روحی را به وجود آورید. اجرای طراحی سنتی مراحل مختلفی ندارد، نوع کار تنها به مهارت طراح و اجرای آن بستگی دارد.

امروزه از نقوش سنتی (تذهیب، نگارگری، گل و مرغ و غیره) در معماری، دکوراسیون داخلی، طراحی لباس، طراحی پارچه، دنیای مد و غیره استفاده می شود. به عنوان مثال با استفاده از رنگ های پارچه فلورانس می توانید نقوش سنتی را بر روی پرده، مبلمان پارچه ای، انواع لباس و غیره، طراحی و رنگ آمیزی کنید، یا با استفاده از رنگ های شیشه (رنگ ویترا) فلورانس، ورق طلای مایع فلورانس و دیگر محصولات این شرکت، فضای دلنشین و صمیمی به وجود آورید.

همانطور که در مقالات قبلی گفته شد، محصولات رنگ های دکوراتیو فلورانس تولید ملی بوده و از نظر اقتصادی برای مصرف کننده بسیار مناسب می باشد. شما با تهیه محصولاتی مانند: رنگ آکریلیک فلورانس، خمیر کهنه کاری فلورانس، رنگ پتینه فلورانس، ورق طلای مایع فلورانس و دیگر محصولات می توانید با کمترین هزینه تغییرات اساسی و زیبایی را در محیط زندگی خود ایجاد کنید.

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *