وبلاگ

پتینه چیست ؟

کلمه پتینه اغلب در طراحی و تزئین دکوراسیون فضاهای داخلی و خارجی مطرح می شود، اما همه معنی آن را نمی دانند.
در مرحله اول، شایان ذکر است که یک پتینه، در اصل، به یک ترکیب شیمیایی اطلاق می شود کهبه دلیل تغییرات آب و هوا به طور طبیعی بر روی سطح اشیاء شکل می گیرد. مانند مجسمه آزادی در شهر نیویورک، آمریکا.

پتینه در هنر امروز به معنای کهنه کاری و آنتیک کردن اشیاء می باشد. این هنر از قرن ۱۸ توسط هنرمندان فرانسوی به صورت امروزی درآمد.
اشیاء تزئینی قدیمی یا عتیقه معمولاً یک حس خاصی را در شما ایجاد می کند. شما به کمک هنر پتینه و استفاده از رنگ های دکوراتیو فلورانس می توانید، وسایل تزئینی قدیمی خود را مرمت و به ظاهر وسایل جدیدتان ظاهری آنتیک بدهید.
رنگ های دکوراتیو و رنگ های پتینه فلورانس قابل استفاده بر روی انواع سطح ها با بافت های متفاوت اعم از چوب، پارچه، چرم، شیشه، مس، آهن و … می باشد. با پتینه کردن اشیاء قدیمی و جدید سبکهای متفاوتی از دکوراسیون داخلی را در خانه و محل کار خود تجربه خواهید کرد.

همانطور که می دانید فلز به مرور زمان اکسید می شود، و می تواند از زیبایی بصری نمای داخلی و خارجی ساختمان ها بکاهد. پتینه کردن فلزهای اکسید شده ظاهر شکیل تر و زیباتری به فضاهای داخلی و خارجی می دهد. برای انجام این کار شما می توانید از رنگ های اکریلیک فلورانس استفاده کنید. هنرمندان و سازندگان وسایل تزئینی مانند مبلمان، کمد، میز و … اغلب به عمد به منظور شبیه سازی بخشی از طراحی خود آثار باستانی و آنتیک کردن آنها، از پتینه استفاده می کنند.
انتخاب رنگ برای انجام پتینه، اغلب سخت ترین قسمت کار است. زیرا ممکن است شما رنگ های ترکیبی مانند برنز، لاجوردی و … مد نظرتان باشد، با این حال انتخاب رنگ خیلی راحت تر از آنچه که فکر می کنید است. شما می توانید با مراجعه به جدول ترکیب رنگ های فلورانس، رنگ مورد علاقه تان را درست کنید.

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *