وبلاگ

کاربرد پتینه در طراحی صحنه

طراحان صحنه های نمایشی از روش ها و متریالهای مختلفی برای اجرای طراحی خود استفاده می کنند. یکی از این روش ها اجرای پتینه با رنگ های آکریلیک فلورانس روی عناصر مختلف دکور می باشد. پتینه کردن آکساسوارهای صحنه باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود. طراحی صحنه دارای اصولی مانند: هماهنگی، تعادل، کنتراست و غیره می باشد.

یکی از ساده ترین روشهای ایجاد “هماهنگی” در صحنه ی نمایش استفاده از اشیایی ست که دارای بافت های متفاوت می باشند. این تفاوت را می توان با استفاده از رنگهای دکوراتیو فلورانس مانند: رنگ بلک لایت فلورانس، ورق طلای مایع فلورانس و … ایجاد کرد.

با استفاده از اشیاء و رنگهای دکوراتیو می توان سبک های متفاوت دکوراسیون، برای نمایشهای مختلف را اجرا کرد. به عنوان مثال: اگر نمایشی مربوط به دوره بارک باشد، شما با استفاده از رنگ طلایی فلورانس و ورق طلای مایع فلورانس به راحتی فضای دوره باروک را به بیننده انتقال می دهید.

از دیگر اصول طراحی صحنه ایجاد “تعادل یا توازن” می باشد. دو طرف صحنه مانند دو کفه ترازو است. طراحی صحنه مانند یک تابلوی نقاشی نیست بلکه شاخه ی از دکوراسیون داخلی می باشد که طراحان صحنه با چیدمان آکساسوارها و جایگاه بازیگر در دکور، تعادل را صحنه ایجاد کرده. تعادل در صحنه، عامل موثری در جلب توجه تماشاگران می باشد.

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *