وبلاگ

جسو (Gesso) و انواع حلال فلورنس

جسو یک لایه از رنگ دانه‌های سفید است، که بسیار شبیه به رنگ آکریلیک می باشد. جسو از رنگدانه های رنگ، گچ و چسب ساخته می شود. جسو فلورانس در ۲ شید رنگی مشکی و سفید، به صورت رقیق شده تولید شده است تا استفاده از آن برای مشتریان آسان تر باشد. جسو برای آماده سازی (زیرسازی) سطوحی مانند پنل های چوبی یا بوم بکار برده می شود.

جسو فلورانس پوشانندگی فوق العاده ای دارد. زمانی که جسو فلورانس را با رنگ اکریلیک فلورانس ترکیب کرده و روی بوم نقاشی می زنید ، سطح بوم غیر قابل نفوذ می شود. جسو مشکی برای اشباع شدن (اشباع شدن یعنی سطح کار رنگ را نخورد) بوم، کاغذ، چوب و سطوح دیگر استفاده می شود. از دیگر مزایای استفاده از جسو فلورانس این است که، باعث محافظت از بوم شده و کمی حالت انعطاف پذیری به سطح کار می دهد تا شکسته نشود.

انواع حلال های فلورانس

• ورنی روغنی : حلال مناسب برای محصولاتی که بر پایه روغن هستند.
• روغن برزک : حلال مناسب برای رنگ های روغنی است، رنگ را رقیق و دوام آن را بیشتر می کند. همچنین قلم خوری روی سطح کار را بهتر و روان تر می کند.
• وارنیش : وارنیش، حلال ورق طلای مایع بوده. از مزایای استفاده از وارنیش ورق
طلای مایع فلورانس محافظت، دوام و تثبیت رنگ در مقابل باران، گرد و غبار می باشد.

(نکته : روی ورق طلای مایع را نباید با وارنیشی که بیس آب است پوشش داد، باعث خراب شدن سطح کار می شود)

• گلیز : گلیز فلورانس از دیگر محصولات پر طرفدار شرکت تولیدی رنگ فلورانس می باشد. گلیز برای رقیق کردن رنگ اکریلیک استفاده می شود. رنگ های اکریلیک به دلیل خاصیت خشک شوندگی بالایی که دارند، ممکن است کار را برای هنرمندان سخت کند. گلیز فلورانس این مشکل را برای مصرف کنندگان بر طرف کرده است. گلیز فلورانس، خاصیت رقیق شدگی و چسبندگی دارد که باعث شفافیت رنگ و بالا رفتن سرعت قلمو شده و زمان بیشتری را به هنرمند می دهد تا بر روی طرح خود مانور دهد..

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *