وبلاگ

رزین و وارنیش

معنای لغوی رزین صمغ است. رزین ماده ی چسبناک است که از طریق فرایند پخت به پلیمرهای سفت و سخت تبدیل می شود. رزین فلورانس بدلیل ویژگی چسبندگی قوی، قدرت ارتجاعی بالا، مقاومت در برابر حرارت، ضربه، و کاربردها شیمیایی به یک محصول همه کاره تبدیل شده است. رزین فلورانس محصولی با دوام است، که می توان از آن بر روی مواد مختلفی از جمله چوب، پارچه، شیشه، یا فلز استفاده کرد. همچنین رزین فلورانس برای تزئین تابلوها، کاشی و غیره قابل استفاده است.

چرا از رزین در آثار هنری استفاده می شود ؟

رزین های فلورانس بدون حلال و غیر قابل اشتعال هستند.
هنرمندان برای ضحیم و براق کردن سطوح آثار هنری، عکسها، چوب ها و غیره از رزین استفاده می کنند.

وارنیش

وارنیش ماده ای ست که برای پوشش دهی و زیرسازی سطوح مختلف مانند: چوب، فلز، پلی استر، گچ و غیره، قبل از رنگ آمیزی استفاده می شود. همچنین به عنوان فیکساتور برای محفظت از تابلو های نقاشی رنگ روغن یا نقاشی رنگ اکریلیک در برابر گرد و غبار، رطوبت و تغییرات دما استفاده می شود. و باعث جلا دادن و یک دست شدن رنگها می شود.

برای استفاده از وارنیش ها به بعضی نکات بایستی توجه کنید، به عنوان مثال برای وارنیش کردن تابلوهای نقاشی، باید بعد از اتمام تابلو و خشک شدن کامل آن وارنیش را بر روی کار زد. هنگام خرید وارنیش به مات یا براق بودن آن توجه داشته باشید. هر نوع وارنیش برای سطوح مختلف کاربرد دارد. وارینش اکریلیک فلورانس بر پایه آب و به صورت مایع می باشد.

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *