مقالات آموزشی

دکوپاژ روی بلور

گاهی اوقات پیش می آید می خواهیم با تغییر کوچکی در اشیاء جلوه ی جدیدی به آنها دهیم. برای این کار تکنیک های زیادی وجود دارد تا به ما کمک کند به هدفمان برسیم. یکی از این تکنیک ها دکوپاژ است که می توانید با استفاده از کاغذ کادو، طرح پرینت شده،دستمال سفره طرح دار، ترانسفر و … طرح زیبایی روی زمینه رنگ آمیزی شده قرار دهید. با یادگیری چند نکته از این تکنیک می توانید طرح هایی با سلیقه و ایده های مختلف درست کنید. در این این مقاله دکوپاژ بلور ساده را آموزش می دهیم.

وسایل مورد نیاز :

• بلور
رنگ های اکریلیک فلورانس
• ابر
• پالت رنگی
• طرح پرینت شده
کریستال سرورنیک
چسب DM5 فلورانس
• رنگ اکریلیک سفید یا طلایی فلورانس

♦ مرحله اول: قبل از شروع کار بلور را با الکل تمیز کنید. ابتدا طرح مورد نظر را دور بری و اضافات را کنار بگذارید.

♦ مرحله دوم: برای چسباندن طرح روی بلور از چسب DM5 استفاده کنید. به این صورت که روی طرح را به چشب آغشته و از پشت بلور، طرح را می چسبانید. چسباندن چه تعداد طرح روی بلور و ترتیب قرار گرفتن آنها سلیقه ای می باشد. حدود ۲ ساعت به کار استراحت دهید، تا کاغذ چسبانده شده خشک شود.

♦ مرحله سوم: برای رنگ آمیزی زمینه از یک یا چند رنگ می توانید استفاده کنید. با استفاده از ابر رنگ آمیزی را انجام دهید و حدود ۱ ربع صبر کنید تا رنگ خشک شود.

♦ مرحله چهارم: برای اینکه پشت کار جلوه یکسانی از یک رنگ داشته باشد با ابر تمیز رنگ اکریلیک طلایی فلورانس استفاده کنید و تمام سطح را رنگ آمیزی کنید.

♦ مرحله پنجم: در این مر حله برای محافظت بلور در مقابل رطوبت از فیکساتورهای مختلف شرکت فلورانس مانند کریستال سرونیک استفاده کنید. کریستال سرونیک فلورانس یک محلول ۳ جزئی است. برای ترکیب این محلول، مواد را به نسبت مساوی داخل ظرفی می ریزید، برای اندازه گیری محلول از پیمانه مدرج یا ترازو استفاده کنید تا کم و زیاد نشود. و واکنش شیمیایی دیگری ندهد.

بعد از اینکه محلول را داخل ظرف ریختین به وسیله قاشق چوبی یا فلزی محلول را به آرامی حدوداً یک دقیقه در یک جهت هم می زنید تا خوب مخلوط شود.

در آخر سطح بلور را با سرونیک پوشش و در جایی که کمترین گرد و غبار را دارد قرار دهید. مدت خشک شدن کریستال سرونیک، حداقل ۴۸ ساعت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *