مقالات آموزشی

دکوپاژ روی چوب

شاید برایتان پیش آمده باشد، که از بعضی وسایل منزل خسته شده و دلتان تغییری بخواهد. یکی از روش هایی که برای احیای وسایلی که از کاربری خارج شده، دکوپاژ هست. دکوپاژ که با استفاده از کاغذ کاور، روزنامه، دستمال سفره طرح دار، طرح های پرینت گرفته شده و ترانسفرهای آماده که در فروشگاه های هنری به فروش می رسد؛ انجام میشود و شما می توانید طرح های زیبا و جذابی ایجاد کنید. ایجاد دکوپاژ روی چوب، شیشه، قاب و جعبه های چوبی بیشتر اجرا می شود. ما در این مقاله دکوپاژ روی چوب را به شما آموزش می دهیم.

وسایل مورد نظر :

♦ جعبه چوبی  ♦ قلموی نرم  ♦ سمباده نرم  ♦ پالت رنگ  ♦ طرح پرینت گرفته  ♦ رنگ اکریلیک فلورانس  ♦ ترک دو جزئی فلورانس ♦ وارنیش اکریلیک فلورانسچسب DM5 یا چسب چوب فلورانس

مرحله اول : با استفاده از سمباده نرم، روی سطح جعبه چوبی را صیقل می دهیم، تا سطح صاف و یک دستی داشته باشیم و سپس با استفاده از دستمال مرطوب گرد به وجود آمده از چوب را می گیریم.

مرحله دوم : با توجه به طرح مورد نظر، رنگ زمینه را انتخاب و سپس با قلمو شروع به رنگ آمیزی می کنیم. رنگ های اکریلیک فلورانس پایه آب هستند، به این معنا که برای شستشو قلمو به راحتی با آب تمیز می شود و برای رقیق کردن رنگ می توانیم چند قطره آب رنگ اضافه کنیم.

مرحله سوم : اگر رنگ آمیزی روی چوب به طور یکدست نبود، بعد از خشک شدن رنگ، دوباره روی زمینه را رنگ می زنیم.

مرحله چهارم : نوبت به چسباندن طرح روی چوب می رسد. پشت طرح را با استفاده از چسب DM5 فلورانس آغشته کرده و به آرامی طرح را روی چوب می چسبانیم. با کاردک (در صورت نبود کاردک می توانید از کارت بانکی باطله استفاده کنید) به آرامی روی کاغذ می کشیم، تا هوای زیر طرح خارج شود.

مرحله پنجم : در این مرحله می خواهیم روی طرحمان را طرح ترک بی اندازیم. ترک ۲ جزئی فلورانس شاملStep 1 و Step 2 می باشد. که Step 2 دارای رنگ بندی است. استفاده از ترک ۲ جزئی فلورانس نیاز به دقت دارد. ابتدا با قلموی نرم مقدار زیادی از Step 1 را برداشته به در یک جهت روی سطح کار می کشیم.

به عنوان مثال : از بالا به پایین سطح را با مواد می پوشانیم. بعد از پوشش کلی سطح، اجازه می دهیم مواد حتما خشک شود.

Step 1 در واقع عامل ترک است. اگر در جایی با دمای گرم مواد خشک شود ترک ما درشت و اگر با دمای سرد خشک شود ترک ریزتر می شود.

مرحله ششم : پس از خشک شدن Step 1، Step2 را روی سطح می زنیم. اگر مواد غلیظ تر باشد ترک ها بیشتر می شود.

مرحله هفتم : برای محافظت رنگ ها در مقابل گرد و غبار و رطوبت بهتر است از فیکساتورهای فلورانس استفاده کنیم. یکی از انواع آن وارنیش اکریلیک فلورانس است.

می توانید برای خرید رنگ های دکوراتیو فلورانس مانند ورق طلای مایع، رنگ های اکریلیک، رنگ پتینه و دیگر محصولات با شماره های ۰۹۰۱۳۲۳۹۰۰۸ و ۰۲۱۸۸۷۸۷۱۲۵ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *